06 August 2009

muzium terengganu dan pertandingan keris






pendarfataran

orang ramai mula membanjiri tempat pertandingan



ruang pendaftaran

B n W

barang2 antik



red indian

cincin permata abg pa







wartawan juga tidak ketinggalan membuat kerjanya













peminat antik cilik



makcik ini juga tidak ketinggalan melihat brg2











perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

yi,haji n abg pa..melihat pedang yg hendak dijual..rasanya2 dlm rm 1500 kot

antara kategori yang dipertandingkan



mat saleh juga dtg untuk melihat warisan kita

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium

perkarangan muzium



perkarangan muzium

im in action..huahua

sesi pengumuman pemenang dan cabutan bertuah

discuss

abg yie n abg zul(bju merah putih)..menang cabutan bertuah tv 29inc

bersama hadiah yg dimenangi.

sila klik utk besarkan imej..
sudah lama tidak mengupdate blog ni...pada 1/8/09 aritu,abg yi mengajak aku folow dia ke kuala trg utk menghadiri pertandingan keris..kitorg bertolak dgn kereta dia dr kota bharu ke trg pada pukul 8 pg..sampai kat bndar trg dlm pukul 11 pg..abg pa,abg zul juga pergi dgn kete abg yi.aku sorg je dlm kete tu yg tak tau pe2 pasal keris ni..wat2 dgr dah la..hehe..bknnye minat sgt keris2 ni,tp sbb abg yie ckp bleh shot2 kt muzium nnti,so folow je la...kol 10 mlm kitorg balik ke kb

komen dan kritikan amat2 lah dialu2kan..

8 comments:

Munira Kirana said...

ehem2...
assalamualaikum...
gmbar semua cantek....
mcm gambr journalisme la...
mmg hebat la awk ni =)
lama tak borak...
busy ke en muien???

muein said...

wasalam...
ni puji nk bodek ke pe ni??hahah
pepe pon tim kasih eh cik munira
tk bz pon,kdg2 je..

Fadhlah said...

penah gak masuk pertandingan cam nie...tapi sekali tu jer la..menjahnam keris jer...pengadil pegang keris pon tak btoll..mcm mana nak jadi pengadil?tak fair...huhuhu..

Alia said...

pertandingan kris? cmner diorang uji keris tu ek? drp segi kesenian tmpt pemegang ke? atau bilah dia? huhu

ingin tahu je

muein said...

Fadhlah : hahah..pgg tk btol ek..lebih kurg yg ni jgk la..org2 yg dtg tgk keris ni bleh pgg ikut suka je..spatutnye diorg tkleh pgg..marah peserta yg masuk,ye la..bknnya murah keris2 tu..kalo hilang sapa nk ganti??

muein said...

Alia : tu sy tk berapa pasti..tp setahu sy nye,keris2 ni dia tgk kt seni mata dia..sy folow org je..hek2tk minat keris2 ni

mashi_amie said...

nk blaja tangkap gambar!!!awak pakai dslr jenis ape?

muein said...

nk blaja ke??hehe..sy pon tk reti laa..blaja ngn org gak..sy pakai nikon biasa2 je